Онуфріївська громада

Кіровоградська область, Олександрійський район

Детінізація заробітної плати та легалізація трудових відносин

Дата: 23.04.2021 08:36
Кількість переглядів: 295

Однією з головних умов, покликаних забезпечити гідне життя та вільний розвиток людини, є праця.

Однак, на жаль, мають місце випадки, коли роботодавці використовують працю найманих працівників без належного оформлення трудових відносин.

Виплата заробітної плати у «конверті» обкрадає людей і державу, послаблює соціальний захист таких працівників. Від несплати податків, внесків з тіньових доходів країна втрачає мільярди гривень доходів до бюджетів усіх рівнів, Пенсійного та інших страхових фондів.

Здебільшого проблемним питання щодо легалізації заробітної плати виникає у суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб, тобто підприємець, частково приховуючи прибуток від реалізації товарів, робіт, послуг, виплачує доходи найманим працівникам, які не обліковані в бухгалтерських документах, а також використовує працю найманих працівників, офіційно не зареєстрованих, як наймані особи.

Тому хотілося б звернутися до осіб, які мають намір працевлаштуватися або вже працевлаштовані у приватних підприємців, вимагайте від них укладання з вами трудової угоди! І навіть, коли вам надали таку трудову угоду, запитайте чи зареєстрували вас у Пенсійному фонді та чи перераховують за вас єдиний соціальний внесок. Громадяни, які працюють без укладання трудового договору, позбавляють себе лікарняного, допомоги у разі отримання травми на виробництві, трудового стажу, пенсії, втрачають відпустки. Тим більше, згідно з Законом України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” відповідно до якого при офіційно нарахованій роботодавцем заробітній платі, ви стаєте застрахованою особою одразу до чотирьох фондів.

З 2000 року в Україні діє система персоніфікованого обліку, яка надає кожній застрахованій особі можливість безоплатно отримувати відомості про себе, тобто, з якої суми заробітної плати, скільки та за який період сплачено за неї роботодавцем до Пенсійного фонду страхових внесків. Ця система дозволяє застрахованій особі контролювати процес формування своєї майбутньої пенсії, вимагаючи від роботодавця своєчасної та повної сплати внесків.

Статтею 265 Кодексу законів про працю передбачено відповідальність юридичних та фізичних  осіб - підприємців, які використовують найману працю у вигляді фінансових санкцій, які накладає  Управління Держпраці у Кіровоградській області у разі виявлення порушення з 01.01. 2021 року:

  • фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ та податків – 10 мінімальних заробітних плат (далі- МЗП) (60000 грн.), за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (до єдинників-роботодавців групи 1-3 застосовується попередження); 
  • повторне порушення протягом 2-х років з дня виявлення порушення –           30 МЗП (180000грн.), за кожного працівника, стосовно якого воно скоєно;
  • порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі – 3 МЗП (18000грн.),  на момент виявлення порушення ;
  • недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці (все що передбачено ст..12 ЗУ «Про оплату праці»)– 2 МЗП (12000грн.),  за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
  • недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбаченими законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» - 4 МЗП (24000грн.) за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення(до єдинників-роботодавців групи 1-3 застосовується попередження); 
  • недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні – 3 МЗП (18000 грн.),  на момент виявлення порушення;
  • недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод при її проведенні з питань виявлення неоформлених трудових відносин та виплати зарплати (абз.2 ч.2), - 16 МЗП,(96000 грн.) на момент виявлення порушення;
  • порушення інших вимог законодавства про працю, крім передбачених абз. 2-8 ч.2 (наприклад: відсутність посадових інструкцій,  правил внутрішнього  трудового розпорядку) – 1 МЗП (6000грн.) за кожне таке порушення.

Зверніть увагу! Сплата штрафу не звільняє від усунення порушень законодавства про працю (ч.10 ст. 265 КЗпП).

 

Начальник відділу праці та соціального захисту                                Раїса СКРИПНІК


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень